3/9/11

Gambar : Pejuang Bersenjata Anti-Ghaddafi

Solat bersutrahkan senapang...
Saksi mata mengatakan bahawa pasukan anti Gaddafi yang bertahan di kota Ras Lanouf dalam aktivitinya bersiap menyambut serangan pasukan yang setia kepada Gaddafi, tetap menjalankan ibadah kepada Allah. Di kota Ras Lanouf para pemberontak Gaddafi ini memanjatkan doa kepada Allah dengan menangis dan melaksanakan solat berjemaah, sebelum bersiap bertempur dengan pasukan Gaddafi.


Tetap bersolat mohon diberikan kekuatan












Bersemangat mahu menegakkan syiar Islam.



Para saksi mata mengatakan bahawa pemberontak pada saat yang sama mempersiapkan diri mereka dengan senjata dan peralatan yang memadai untuk mempertahankan kota dari serangan pasukan Gaddafi.


BERANI..














Pasukan Libya yang setia kepada Kolonel Muammar Gaddafi telah meningkatkan serangan udara terhadap kedudukan pemberontak di kota pesisir Ras Lanouf, di mana pesawat tempur Gaddafi telah melakukan serangan di pinggir kota strategis tersebut yang terletak sekitar 300 km barat daya Benghazi.(fq/imo) (sumber)


Wallahua'lam


Muhammad Iqbal
Baling, Kedah.

1 comment:

  1. ............iqbal,ni saya......dayah@my dearyayah.hari ni baru boleh komen via blog!!...........sy ska blog awak~!!byk input

    ReplyDelete

Apa buah kata anda?


Page Blog ini : Fb Page

Twitter Saya : My Twitter