3/10/22

Relapse

 It’s a relapse.


Beberapa hari lepas, berjumpa dengan sa-orang kawan (baru jadi MO juga) yang dahulunya agak ceria, tapi nampak jelas wajah dan seluruh anggota badannya berubah, sampai kulit pun berubah, almost psychomotor retardation. And i know it’s his relapse. Kesian sangat dekat dia.


Since yesterday it’s happening to me. Relapse.


Dah strong sangat suicidal ideation sejak semalam. Bila azan zohor bergema, saya buat keputusan untuk berlama-lama di masjid, hingga asar. Risau juga dengan diri ini. Just want to protect myself.


Masjid adalah tempat mengumpul kekuatan. Mengadu pada DIA, yang paling faham tetang hamba-Nya. Sa-orang laki-laki bila jauh dengan masjid, selalunya akan mula melemah. Masjid adalah tempat te.nang untuk mendapatkan kekuatan dari-Nya. Oleh kerana itu, saya israkkan diri ke Masjid.


Setiap orang ada kapasitinya yang tersendiri. Mungkin ini sajalah limit saya. Tak kuat macam orang lain. I’m already burn out. I’m sorry.


Called one of my best friends. Ventilated everything. Jiwa makin okay sedikit. Kasihan anak isteri di rumah. Maafkan diri ini yang terlalu lemah.


Quit?


#ibnuDDin


Muhd Iqbal Samsudin

010322

No comments:

Post a Comment

Apa buah kata anda?


Page Blog ini : Fb Page

Twitter Saya : My Twitter