11/27/11

Deraian Cecair Ke Riba


Assalamualaikum w.b.t

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Danish dalam ingatan...


Skyping

" Abang.... bila nak balik?? " Ucapan pertama Danish apabila nampak muka abangnya di skrin laptop mama.

Terkedu. Menahan serpihan cecair mata daripada jatuh ke riba. Dah pandai berkata-kata rupanya sekarang.

" Nanti la abang balik.." Membalas dalam sebak.


Muhammad Iqbal :

Rindu itu perkara normal dalam perjuangan dan permusafiran. Terimalah ia dengan terbuka. Sabarlah~


Wallahua'lam



Muhammad Iqbal
Hayyu Sabi', Madinah Nasr, Cairo, Egypt.




17 comments:

  1. Assalamualaikum..

    alahai.sedih jg ==
    bila rindu makin kuat,hati tu makin dekat (ntah betul ke tak ni akak kata)

    ReplyDelete
  2. Sokong abang yui92..
    tolong balik summer ni.. :p :p

    ReplyDelete
  3. Salam alaik.

    Soalan sama yang adik bongsu tanya, setiap kali telefon, setiap kali bercakap dengan dia, soalan wajib dia.

    Time dia macam bunyi nak nangis tanya soalan tu lagi lah buat hati rasa sebak semacam =='

    Inilah tadhiyyah kan? Selamat meneruskan perjuangan di bumi barakah ini (=

    p/s : Danish comel! =D

    ReplyDelete
  4. chillax brother, pengorbanan itu norma kehidupan. jangan sia-siakan peluang yang ada, berubat lah rindu dengan berdoa :)

    ReplyDelete
  5. Nama adik hang sama dengan nama anak menakan aku. :)

    ReplyDelete
  6. Nazihah :

    W'slm.

    Rasanya, betul la tu, insya-Allah.


    Yui92 & ahyad :

    Saya hanya akan balik jika mama saya suruh balik, insya-Allah. Kalau tidak, insya-Allah mengaji la puaih-puaih kat sini. Kerinduan itu perkara biasa. Cumanya, ianya menjadi lega sedikit setelah dilepaskan :)

    ReplyDelete
  7. Adik hang Orang Denmark rupanya noh.

    ReplyDelete
  8. Qaseh Wardah :

    ya, insya-Allah agak dekat jugak la. Kenapa?

    ReplyDelete
  9. Izzati Hashim :

    Eh sama la kita. Tapi adik saya baru je pandai bercakap tu.

    Dia mmg comel!

    ReplyDelete
  10. Qaseh :

    Tak de bezanya sangat. Beza lokasi saja la. Tapi kedua-duanya tetap penempatan pelajar-pelajar Melayu.

    ReplyDelete
  11. D-SIM :

    Insya-Allah bro, doa itu antara senjata dijalan pemusafiran :)

    Faris :

    Oh ya ka. Mesti dia comei jugak kan? hihi..

    Bidol :

    ??

    ReplyDelete

Apa buah kata anda?


Page Blog ini : Fb Page

Twitter Saya : My Twitter