5/29/11

Rehlah


Assalamualaikum w.bt

Dengan Nama Alllah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.


Syukur kepada Allah, beberapa hari lalu, aku bersama beberapa orang sahabat lain telah buat sedikit kembara di daerah Sik, Kedah. Kebanyakkan sahabat-sahabat TRIO yang hadir ialah yang bakal melanjutkan pelajaran ke luar negara. Mereka terdiri daripada Mahfuz, Syahidul Ammar, Suhail Anwar, Husnul Hadi, Hamizan, Khir dan aku sendiri.

Mereka yang berada di kawasan yang agak jauh seperti Pulau Pinang dan Jitra tidur dahulu di rumah saudara Syahidul. Pada pagi tempoh hari, alhamdulillah selepas dibenarkan mama, aku pun terus menaiki motor ke rumah saudara Syahidul. Alhamdulillah, selamat tiba dirumahnya dan sempat juga pekena mi goreng yang lazat di situ, hihi bertepatan dengan perutku yang belum diisi ketika itu. Terima kasih mak cik ( mak Syahidul ) !

Perjalanan dimulakan menuju ke arah Tasik Beris. Destinasi pertama ialah Ladang Anggur. Haa, ingat kat Cameron Highland je ada anggur, Sik pun ada aih. Berbanggalah dengan daerah anda, hihi. 

kami masih bersama~

suhail dan syahidul

cafe yang baru nak siap, nampak mantap betul..

papan arah apa ntah ni..

aku dan suhail

Khir mempromosi anngur situ. Ehem, control cute tu..

mahai baq hang!

sekilo pun rasanya tak sampai, fuhh

akhbar

kek berasaskan anggur pun ada..

kordial yang dijampur jus sebenar, hmm, yummy~


pejabat kot ni..

tau air ni sebotol berapa? RM 3.00 baq hang, mahai gila..

pintu masuk ke ladang anggur


Kami sebenarnya tidak masuk pun ke dalam ladang anggur tu. Biasalah save bajet, hihi. Tengok dari luar pun dah ok la tu. Untuk dewasa RM 3.00 dan kanak-kanak pula RM 1.50. Hanya sekadar bersiar-siar di luar ladang tu sahaja. Cantik juga pemandangan di situ, subhanallah!

Seterusnya, kami pergi ke D'Puncak Beris, sebuah resort yang menyediakan perkhidmatan bot, kayak, tongkang, memancing dan banyak lagi. Kali ini, pemandangan dan udaranya lebih menarik dan segar! Rasa puas sangat hirup udara di situ.

Kami memilih untuk menaiki kayak setelah mengadakan perbincangan yang agak lama. Kami memilih untuk menaiki kayak selama 30 minit dan dikenakan bayaran sebanyak RM5.00.  Letih tu biasa la kan tapi memang seronok dan puas beb!

Kadar yang dikenakan

hmm


doa dibaca sebelum berkayak


pertembungan

husnul dan mahfuz

aku dan Suhail

Berhenti bergambar

alahai, banyaknya gaya depa





Syahidul menambah bekalan minyak





Selepas itu, kami cuba untuk pergi Empangan Beris yang jauhnya lebih 20km dari resort tu. Tapi malangnya, kami tak dibenarkan masuk ke dalam kerana ditahan 2 orang pak guard kat situ. Kami sempat singgah di rumah saudara Syahidul dan Hamizan, dan bersantap apa yang patut. Syukurlah, semuanya selamat. Semoga bertemu lagi ye sahabat-sahabatku~

Muhammad Iqbal :

1) Sangat seronok dan teruja kembali bersama kawan-kawan

2) Entah bila pula kami dapat bersama semula kerana masing-masing akan membawa haluan menyambung pengajian masing-masing.

3 ) Ucapan infiniti terima kasih buat semua rakan-rakan. Anda semua memang terbaik!


Wallahua'lam



Muhammad Iqbal
Baling, Kedah.




3 comments:

  1. Alhamdulillah,

    seronoknya^^ erat sungguh ukhuwah yang terjalin^^

    ReplyDelete
  2. @ Nazihah@Jiha : Hmm, memang seronok, segalanya indah jika dibuat dan dijalin keran Allah S.W.T..

    ReplyDelete
  3. Ayyoo Iqbal......nama aku eja tak betoi.....takpa2.....dimaafi.....tapi gambaq aku pun ada sekali!!..... aku gagal menerimanya.....T_T

    ReplyDelete

Apa buah kata anda?


Page Blog ini : Fb Page

Twitter Saya : My Twitter