2/18/11

Doa Nabi Kepada Anas Bin Malik




Syukur kepada Allah.

Aku masih berdaya menaip di sini. Kali ni merupakan perkongsian satu video dengan anda semua. Lama betul  tak kongsi video dengan anda.

Video ni menerangkan tentang satu doa daripada Rasulullah S.A.W kepada Anas bin Malik ( khadam nabi ). Sangat berkat doa yang dipinta oleh kekasih Allah ini. Boleh la cuba salin doa tu atau print kan sahaja dan selalu amalkan.

Seperti yang Uztaz Zahazan cakap dalam video tu, boleh dapat 2 in 1 . Dapat doa dan dapat mengikut sunnah Rasulullah S.A.W, insya-Allah.

Jom tengok video ni!

Alah, sekejap je, rasss~







Ustaz Zahazan Mohamad :


Doa murah rezeki dan panjang umur. (Dibacakan oleh Nabi SAAW kepada Anas bin Malik RA)

اَللَّهُمَّ أَكْثِرْ مَالَهُ وَوَلَدَهُ وَبَارِكْ لَهُ فِيْهِ.

Maksudnya: Ya Allah, banyakkanlah hartanya, anaknya dan berkatilah apa yang engkau kurniakan padanya (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Kesan daripada doa tersebut, Allah telah panjangkan umurnya, mempunyai anak dan harta yang banyak sebagaimana yang dikatakan oleh Anas r.a sendiri: “Demi Allah, hartaku sangat banyak dan anak cucuku hari ini lebih seratus orang.” Subhanallah!




Doa khusus Nabi S.A.W kepada Anas Bin Malik ( mengikut video di atas ):

Allahumma , aksir maalahu, wa waladahu, wa wassiqlahu fiddarihi, wa bariklahu fi ma a'toitahu, wa ahsin a'malahu,  warghfirlahu.
Maksudnya: Ya Allah, perbanyakkanlah hartanya dan anak-anak-anaknya, luaskanlah rumahnya, berkatilah dia pada semua kurniaanmu kepadanya, perbaikilah amalannya dan ampunkan untuknya.

Mengikut catatan (ceramah), Anas memang kaya, mempunyai ramai anak ( 120 orang ), umur ketika wafat 104 tahun dan meriwayatkan 2200 hadith Nabi SAW

Untuk lebih info tentang Anas Bin Malik boleh pergi ke sini..


Walahua'lam




Muhammad Iqbal
Baling, Kedah


1 comment:

  1. Ada sesiapa Yang amalkan doa ini tak Dan hasilnya macam mana . boleh Kongsi

    ReplyDelete

Apa buah kata anda?


Page Blog ini : Fb Page

Twitter Saya : My Twitter